یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ۱۷:۵۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دبیر ستاد اربعین استان فارس اعلام کرد: تا روز یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ ثبت نام حدود ۲۴۰ هزار نفر زائر و متقاضی پیاده روی اربعین از استان فارس در سامانه سماح انجام شده است.

به گزارش پیام خبر، سید مجتبی علوی اردکانی اعلام کرد: تا روز یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ تعداد حدود ۲۴۰۰۰۰ نفر زائر و متقاضی پیاده روی اربعین از استان فارس در سامانه سماح ستاد اربعین ثبت نام نموده اند.

مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری اعلام کرد با توجه به ثبت نام حدود ۲۴۰ هزار نفر در سامانه سماح تقریبا 20 درصد افزایش متقاضیان سفر اربعین را نسبت به سال قبل در استان فارس داریم.

وی افزود: بنابراین و با توجه به افزایش تعداد زائران و علاقمندان شرکت کننده در مراسم اربعین، از همه زائران خواهشمندیم که جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت و افزایش خدمات رسانی مطلوب،مدت زمان سفر خود را مدیریت کرده و پس از انجام پیاده روی اربعین و زیارت به کشور بازگردند.

علوی با اشاره به افزایش موج برگشت زائران به میهن و استان فارس پس از شرکت در پیاده روی اربعین، از این هموطنان خواست با توجه به خستگی ایجاد شده جهت ایشان در طول سفر، با استراحت کافی و رعایت تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بدون عجله به شهرهای خود برگردند تا خدای ناخواسته شاهد تصادفات ناشی از این موارد نباشیم.

عضو شورای فرهنگی استانداری فارس با اشاره به اقدام خوب پویش نذر سفر و نذر میهمان اربعین،از زائرانی که امکان سفر با وسیله شخصی خودبه مرز را دارند درخواست کرد با توجه به فراهم بودن پارکینگ های کافی در مرزهای شلمچه و چذابه با اتومبیل شخصی خود به مرزها سفر کنند و در صورت داشتن جای خالی در پویش نذر سفر اربعین نیز شرکت کرده و سایر زائران را هم به همراه خود ببرند و در ثواب این اقدام ارزشمند شریک شوند.

وی افزود: اقدام فرهنگی بسیار خوب و ارزشمندی که توسط تعدادی از اهالی میهمان نواز و با فرهنگ شیراز و استان فارس راه اندازی شده است پویش نذر میهمان سفر اربعین است که در این پویش تعدادی از همشهریان به مواکب مراجعه نموده و منازل خود را جهت استراحت و اقامت شبانه در اختیار زائران اربعین و میهمانانی که از شهر شیراز و استان فارس به قصد مراسم اربعین عبور می کنند، قرار می دهند.

وی از همشهریان میهمان نواز عزیزی که قصد شرکت در این پویش را دارند درخواست کرد: با مراجعه به موکب های مستقر در ورودی شیراز از پل فسا و خروجی شیراز از بلوار امیرکبیر و جاده بوشهر در این امر خیر و ثواب آن سهیم شوند.

 

کد خبر 215944

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید